Carry Slee

Het grote Carry Slee voorleesboek Het grote Carry Slee voorleesboek

Flaptekst:
Carry Slee debuteerde twint jaar geleden met De klas van Rik en Roosje. Dagmar Stam maakte er de vrolijke illustraties bij. De jaren daarna volgden nog meer voorleesboeken van dit succesvolle duo. Vele kinderen groeiden op met de verhalen over bijvoorbeeld Rik en Roosje en Iris en Michiel. Later ging Carry ook met andere bekende illustratoren samenwerken. In dit boek zijn de leukste voorleesverhalen voor kinderen van 4 tot 8 jaar uit het oeuvre van carry gebundeld. Bij de verhalen zijn de oorspronkelijke illustraties opgenomen. Een mooie illustratie van twintig jaar Carry Slee!
---
Carry Slee is natuurlijk niet meer weg te denken uit de kinderboekenwereld. Ook ontvangt zij de een na andere prijs voor haar werk. Kinderen zijn gek op haar boeken. Als je haar website bekijkt dan is de rij boeken die ze geschreven heeft indrukwekkend. De 'leren lezen' boekjes, de verzameling dierenverhalen (verzameld in het grote kwispelstaartjesboek) de Timboektoeserie, de Young Adult boeken en ga zo maar door. Ze schrijft voor jong en oud. Dankzij haar zijn veel kinderen gaan lezen en dat is de grote verdienste van Carry Slee. Het is dan ook terecht dat er aandacht besteed wordt aan haar twintig jarig schrijverschap. Eind september 2010 is zij benoemd tot Officier in de Orde van Oranje-Nassau hiervoor.

In dit boek zijn dus een stel verhalen verzameld uit verschillende boeken van Carry Slee. Natuurlijk komen we Rik en Roosje tegenmaar ook het leuke verhaal over de Jokpiet en het prachtig geïllustreerde verhaal (Thé Tjong-Khing), dat 25 pagina's beslaat, getiteld De zonnetjesbroek.
Maar ook een verhaal over Kakkie, uit een van haar nieuwste boeken en het verhaal over juf Suikertoetje die echt een heel gemene en nare juf is. Bij elkaar staan er 21 verhalen in het mooi verzorgde hardcover boek.
Zoals altijd in een verhalenbundel zijn er sterkere en zwakkere verhalen. Maar naar de meeste voorgelezen verhalen zullen de kinderen met veel plezier luisteren. Het is voor de kinderenen jongeren  te hopen dat Carry Slee nog veel boeken zal schrijven.

ISBN 9789049924225 | Hardcover | 127 pagina's | Carry Slee | september 2010

© Dettie, 11 oktober 2010