Karin Amatmoekrim

Toon alleen recensies op Leestafel van Karin Amatmoekrim in de categorie:
Karin Amatmoekrim op internet:

De tollende toverkol De tollende toverkol

Zes bekende Nederlanders schrijven Suskes en Wiskes waarbij de strip getekend worden door de bekende Nederlandse striptekenaars Hanco Kolk, Gerben Valkema, Eric Heuvel, Gerard Leever, Romano Molenaar en Michiel de Jong, die allen hun unieke stijl toevoegden. De opbrengst van dit unieke stripproject gaat naar SOS Kinderdorpen, een internationale kinderontwikkelingsorganisatie.

In dit verhaal klimmen Suske en Wiske over een muur komen ze in een sprookjeswereld terecht. De bewoners van het magische bos zijn bang voor een eenbenige heks die door rondtollen zware stormen veroorzaakt waardoor alles vernietigd wordt. Wiske zoekt de toverkol op om haar kant van het verhaal te horen.
Iedere tekenaar maakt natuurlijk en heel eigen bewerking. Deze vind ik persoonlijk niet erg mooi. Te vlak en langgerekt.

SOS Kinderdorpen zet zich al ruim 65 jaar in voor kinderen zonder ouders of een veilige thuis. De internationale kinderhulporganisatie gelooft dat familie de belangrijkste basis is voor de gezonde ontwikkeling van kinderen. Elk kind een familie, elk kind een toekomst.

Karin Amatmoekrim (Paramaribo, 1976) studeerde Psychologie aan de Universiteit van Amsterdam, maar stapte na twee jaar over op Moderne Letterkunde. Ze debuteerde kort na haar afstuderen met Het knipperleven (2004). Ze schreef tot nog toe vijf romans, waaronder het gewaardeerde autobiografische Het gym (2011) en de veelbesproken roman De man van veel (2013) over de Surinaamse verzetsheld Anton de Kom.

Hanco Kolk (Den Helder, 1957) tekent al generaties lang strips. Van kinderstrips als Cor Daad tot avonturenverhalen van Gilles de Geus. Van komische detectives als Inspecteur Netjes en dagelijkse strookstrips als S1ngle tot kunstzinnige boeken als Meccano. Hij werkt soms samen met anderen, zoals Arnon Grunberg, Spinvis en collega's als Peter de Wit en Kim Duchateau. Met deze laatste bracht hij in 2016 de graphic novel De Man Van Nu uit.

Informatie staat ook achterin het stripalbum: over Karin Amatmoekrim, over Ivoorkust en over de stichting Kinderdorpen.

ISBN 9789903244155 | Paperback | 22 pagina's | Standaard Uitgeverij | oktober 2016
Leeftijdsloos