Natasha Farrant

Toon alleen recensies op Leestafel van Natasha Farrant in de categorie:
Natasha Farrant op internet:

De familiereünie De familiereünie

Florence heeft het niet makkelijk: ze heeft net een baby gekregen, en is helemaal alleen. Geen man, geen vrienden, geen familie. Haar vroedvrouw ontfermt zich over haar en de baby. Als Florence dan begint te vertellen over haar leven, is al snel duidelijk dat zij zelf degene is die dat contact niet wil. Niemand mag gebeld worden, ze kan het alleen wel. Denkt ze. Cassandra, de vroedvrouw, denkt er anders over.
Florence vertelt het verhaal van de zomers in Frankrijk. Zomers die ze grotendeels zonder haar ouders doorbracht in La Rochelle.

Ze was twaalf toen ze er voor het eerst kwam, net na de geboorte van haar tweelingbroertjes. Ze had er een heerlijke tijd, met haar grootmoeder Mimi, en de neven en nichten. Vooral Matt was onderwerp van haar aandacht. Niet alleen knap om te zien, maar met alle aandacht voor iedereen, behulpzaam en vriendelijk. Ook de jongere nichtjes liepen met hem weg, maar hij leek toch wel speciale aandacht te hebben voor Florence. Na een paar weken dreigt de komst van neef Ben roet in het eten te gooien. Ben is een norse jongen, die totaal niet bij het gezelschap past. Florence denkt hem te begrijpen, zij was ook enig kind - tot de tweeling kwam. Ze probeert Ben bij hun spelletjes te betrekken, maar dat valt niet mee. Tot er verteld wordt over de schat die op het landgoed ligt, over een geheime tunnel die ergens moet zijn. Ben is vastbesloten de schat te vinden en besteedt er al zijn vrije tijd aan, in de zomers die volgen. Tot die laatste zomer, waarin zich een drama voltrekt. Vanaf die tijd wil Florence niets meer te maken hebben met de familie en ze gaat naar New York. Daar ontmoet ze de vader van haar baby, maar zoals gezegd: ook met hem heeft ze geen contact meer nu het kind geboren is.
Dan grijpt Cassandra in. Zal Florence toegeven? Of zal ze opnieuw verdwijnen? En welke rol speelt het verleden van grootmoeder Mimi in het hele verhaal?

Een verhaal met voldoende dramatiek, over liefde en schuld, om je een aantal uur bezig te houden. De hoofdstukken over het heden en het verleden wisselen elkaar af, waardoor de spanning vastgehouden wordt. Een roman om even lekker in weg te zinken.

ISBN 9789032511272 | Paperback | 272 pagina's | Uitgeverij De Kern | november 2008

© Marjo, november 2008