Milly Johnson

Toon alleen recensies op Leestafel van Milly Johnson in de categorie:
Milly Johnson op internet:

Droomreis Droomreis

Milly Johnson's site is al net zo vrolijk als het uiterlijk van haar boeken: je wordt er gewoon opgewekt van en het nodigt direct uit tot lezen. Milly wilde al heel lang schrijver worden, maar jarenlang werden haar manuscripten teruggestuurd door de uitgevers. Na diverse banen. twee zwangerschappen en een scheiding verwerkte ze de spirituele en fysieke schoonmaak in haar leven in een boek. En het werd een bestseller. De rest is geschiedenis: Milly Johnson is inmiddels een internationaal geliefd auteur van chicklits als Lentekriebels en Zomervlinders. Droomreis is haar nieuwste boek.

In Droomreis zijn de vriendinnen Venice, Frankie, Roz en Olive al vanaf hun middelbare schooltijd onafscheidelijk. De afspraak werd gemaakt dat ze vóór hun veertigste verjaardag samen een cruise zouden maken. Inmiddels zijn er vijfentwintig jaar verstreken en van hun jeugddromen is niet veel terecht gekomen. Ook hun vriendschap kan wel een oppepper gebruiken.
Venice stevent hard op haar veertigste verjaardag af wanneer zij een cruise wint. Zij herinnert de vriendinnen aan hun afspraak en nodigt hen uit. Het kost enig duw- en trekwerk, maar dan is het toch zover: de dames gaan voor zestien dagen aan boord van een luxe cruiseschip om te genieten. Maar kunnen ze ook weer de weg naar elkaar vinden en hun vriendschap weer oppakken? Na een ongemakkelijke start genieten ze allemaal van de luxe en de rust aan boord. Die is immers zo anders dan hun normale, dagelijkse leven. Tijdens de reis worden geheimen onthuld en wordt de band tussen de vier vriendinnen nog hechter. En zit er ook liefde in het vat, of is dat teveel gevraagd?

Duik op een zonnige vakantiedag onder in dit boek en kom pas weer boven water wanneer je het uit hebt. Geniet en leef mee met de vier vriendinnen tijdens hun reis, waar dromen opnieuw ontdekt worden. Het is alleen de vraag of ze alsnog waargemaakt kunnen worden. Het leven heeft immers wel heel anders uitgepakt dan ze zo lang geleden hadden bedacht.
Droomreis is een leuk en vlot leesbaar boek en ziet er goed uit met zijn vrolijke omslag. Het had heel gemakkelijk kunnen verzanden in het zoveelste niemendalletje. De schrijfster heeft de personages echter goed uitgewerkt, met herkenbare karaktereigenschappen en voor een chicklit voldoende complexiteit.

Heerlijk boek voor een paar zorgeloze uurtjes, wellicht tijdens een cruise? Maar ook uitermate geschikt om te lezen aan het strand, voor de tent, bij het zwembad. Kortom: geniet mee met de onvergetelijke reis van vier vriendinnen. En wie weet kom je zelf ook tot de ontdekking dat je oude dromen nieuw leven kunt inblazen.

ISBN 9789049952921 | Paperback | 400 pagina's | Uitgeverij Mistral | mei 2012
Vertaald door Ellis Post Uiterweer

© Joanazinha, 10 juni 2012