Conny Regard

Toon alleen recensies op Leestafel van Conny Regard in de categorie:
Conny Regard op internet:

Liefde of Leugens Liefde of Leugens

Mariska en Sam zijn een gelukkig getrouwd stel met alleen één groot gemis: ze hebben geen kinderen. Sam blijkt onvruchtbaar te zijn, maar ontdekt kort daarop dat hij bij een zekere Gabriëlle een kind zou hebben. Hij kent echter geen Gabriëlle en aangezien hij onvruchtbaar is, kan dit kind niet van hem zijn, toch? Sam gaat zeer tegen de zin van Mariska op onderzoek uit; wie is Gabriëlle en waarom beweert zij dat haar kind van Sam is?
Sam ontdekt dat Gabriëlle overleden is en dat haar zus Rafaella de voogdij heeft over het kind, dat inderdaad erg veel op hem lijkt. Maar Sam ontkent dat het meisje, Ravi, zijn dochter is; hij is immers onvruchtbaar en heeft daar het medische bewijs voor! Hij raakt echter danig onder de indruk van zowel Rafaella als Ravi...

Ik heb deze roman met erg veel plezier gelezen. Door de afwisseling in verteltrant, waarbij het verhaal de ene keer vanuit Sam en de andere keer vanuit Rafaella wordt verteld, is het een boeiend, goed en vlot leesbaar boek geworden. Als debuut mag je dit zeer zeker geslaagd noemen, ondanks de enkele – redactionele – foutjes die in deze eerste druk voorkomen. In latere drukken is dit naar mijn informatie adequaat verbeterd. Een boek om van te genieten op een luie zomerdag of wanneer het kouder is op de bank met een kop thee en de verwarming aan.
Ik ben zeer benieuwd naar het volgende boek van Conny Regard!

ISBN 9789020528343 | Hardcover | 240 pagina's | VCL serie | juni 2007

© Joanazinha, augustus 2007

Ik huur een man Ik huur een man

Van de achterkant: Ruim een half jaar heeft Jacky niets van haar ex Allan gehoord, als ze een uitnodiging krijgt voor zijn bruiloft. In een sarcastisch briefje daagt hij haar uit met haar nieuwe, nu eens normale, vriend te komen. Maar waar haal je binnen een paar weken een leuke, normale vriend vandaan? Dan besluit Jacky een man te huren. Het is toch maar voor een avondje. Maar wat niet de bedoeling was, gebeurt toch: Jacky wordt verliefd op haar ‘nieuwe’ vriend.
----
Uitgedaagd door haar ex-vriend Allan om vooral met haar nieuwe vriend op zijn bruiloft te komen, wendt Jacky zich ten einde raad tot een escortbureau. Ze heeft geen nieuwe vriend, maar wil dat absoluut niet tegenover Allan erkennen. Hij heeft haar zo vernederd bij het verbreken van hun verhouding, dat ze wil laten zien wat ze in haar mars heeft! Op de grote avond gaat de bel en staat de meest adembenemende man voor haar neus…. Er van uitgaande dat dit haar escort is, sleept ze hem mee naar de bruiloft. En dan begint het boek echt vaart te krijgen. Haar begeleider Mike die zij niet anders kent dan Alex, is namelijk niet de escort, maar de broer van haar flatgenote / vriendin en hij is verloofd met Lisa, maar valt als een blok voor Jacky. Wanneer hij de verloving wil verbreken, wil Lisa nog even de schijn ophouden om met opgeheven hoofd te kunnen zeggen dat zij hem de bons heeft gegeven. En wanneer Jacky er achter komt wie Mike/Alex in werkelijkheid is, is ze woedend en pakt haar biezen.

Het boek leest als een trein en toen ik eenmaal was begonnen, kon ik haast niet stoppen met lezen. Het eind van het boek vond ik eigenlijk het minste deel van het boek, omdat het allemaal wat te geforceerd overkwam. Maar na de laatste bladzijde kon ik het boek wel met een tevreden gevoel dichtslaan: Hebben ze elkaar toch nog gekregen? Of Niet?

Dit is het tweede boek van deze schrijfster en, hoewel ik Liefde en Leugens, haar debuut, ook met veel plezier heb gelezen, vind ik de karakters in dit boek veel sprankelender en het verhaal veel vlotter. Het einde is voorspelbaar, maar dat is inherent aan het genre chicklit. Ik kan me heel goed voorstellen dat zij indertijd is genomineerd voor de Jill Mansell-prijs.

ISBN 9020528521 | Paperback | 271 pagina's | Omniboek | november 2007

© Joanazinha, januari 2008