Marianne Busser & Ron Schröder

Het kinderboekwinkeltje Het kinderboekwinkeltje

Een dierenwinkel en een speelgoedwinkel. Een letterwinkel en een kleurenwinkel. Een cijferwinkel en nu een kinderboekwinkel. De winkelstraat begint al wat te worden! Stuur je ouders en andere grote mensen maar gerust naar hun eigen winkels voor grote mensen, hier kan je uren zoet zijn. Wat een boeken! En behalve al die mooie boeken  zie je accessoires: dat zijn de dingen die bij de boeken horen: knuffels, letters, kaarten en nog meer.

In het kinderboekwinkeltje is Tilly de baas. Tenminste, zij is degene die de boeken verkoopt. Maar ze doet veel meer dan dat - zoals een goede boekverkoper dat doet: ze zoekt het juiste boek voor ieder kind dat binnen komt; ze leest voor in de boekenhoek; ze zorgt soms voor een leuke kleurwedstrijd, en ze nodigt schrijvers en tekenaars uit, en laten dan weer aan de kinderen zien hoe ze dat doen: een boek maken.

De jongen die een spreekbeurt moet houden, en daar eigenlijk niet zo gelukkig mee is; het meisje dat leert om op het potje te plassen en het meisje dat zo graag wil leren lezen: voor al die kinderen heeft Tilly wel een boek.
Maar wat moet ze nu met die agent die ineens in de winkel staat? Hij beweert dat er een aap in haar winkel zit! Een aap die ontsnapt is uit de dierentuin. Tilly schrikt enorm, een aap in de winkel? Dat kan niet hoor!

De lezers die al bekend zijn met de winkelboeken herkennen meteen de schrijvers en tekenaar die op bezoek komen in Tilly’s winkeltje. Voor deze lezers is het boek misschien wat minder leuk, er staat veel in wat al bekend is. Dus is dit zeer geschikt voor juist die lezers die nog nooit van Marianne Busser en haar man Ron Schröder gehoord hebben. Zulke mensen bestaan niet natuurlijk, maar misschien zijn er wel mensen die nog nooit een winkeltje bezocht hebben.

Ingrid ter Koele leidt je ook in deze winkel rond, met prachtige kleurrijke tekeningen en een grapje voor oplettende lezers. En de tekst is in de bekende rijmvorm, lekker om voor te lezen.
Welke winkel zal er nog meer geopend worden op het pleintje?

ISBN 9789048833788 | Hardcover | 32 pagina's | Uitgeverij Moon | september 2016