Marcus Pfister

Toon alleen recensies op Leestafel van Marcus Pfister in de categorie:
Marcus Pfister op internet:

Geluk is... Geluk is...

In dit boekje vragen de muizen Zoë en Luuk zich af wat geluk is, want geluk is belangrijk vinden ze.
'Geluk is een sneeuwvlokje dat smelt op je tong in de winter', bedenkt Zoë 'of de mooiste kiezelsteen van de wereld vinden'. Luuk begint het te begrijpen... 'Geluk is een klein stukje kaas helemaal onderin je zak vinden', roept hij. 'Geluk is op je neus gekust worden door een warme zonnestraal' zegt Zoë. En zo roepen ze om en om allemaal dingen die volgens hen geluk vertegenwoordigen.
Het zijn allemaal 'kleine' gelukjes op waar je vanzelf blij van wordt. Persoonlijk vind ik 'Geluk is van heel dichtbij een klaproos bekijken' erg mooi. Misschien ook wel omdat de klaproos een van mijn favoriete bloemen is. De muizen zelf vinden 'vliegeren met je beste vriend' ook een erg grote vorm van geluk, en dat is het natuurlijk ook!

Geluk is ook... steeds van die mooie boeken van Marcus Pfister mogen lezen en vooral zijn mooie afbeeldingen kunnen bekijken.
Deze veelzijdige Zwitser is namelijk geen onbekende schrijver/illustrator meer. In zijn bijzondere illustraties hanteert hij steeds verschillende technieken en materialen. De ene keer bestaan zijn afbeeldingen uit collages, de andere keer gebruikt hij de spuitbus of holografische folie (wat een heel bijzonder effect geeft). Maar ook met potlood, waterverf, Chinese inkt, acrylverf en pastelkrijt weet hij prachtige resultaten te bereiken. Het is elke keer opnieuw genieten.

In dit boek gebruikt hij weer een andere techniek die hij  ook gebruikt heeft voor de boeken 'Jack in het regenwoud' en 'Lisa's klaproos'. Het lijkt op 'sponzen' (verven met een spons) waardoor de verf een soort structuur krijgt. De muisjes zien er daardoor zacht en wollig uit en ook de natuur is daardoor bijna tastbaar. Hopelijk blijft Marcus Pfister nog een hele tijd doorgaan met boeken schrijven en illustreren want ik wil zijn mooie boeken nog lang niet missen.

Zie ook het inkijkexemplaar

ISBN 9789051163988 | Hardcover | 27 pagina's | De Vier Windstreken | mei 2015
Formaat: 28,7 x 21,5 cm | Leeftijd: vanaf 4 jaar