Toon alleen recensies op Leestafel van Wendy, Eeefje en Joany Buenen in de categorie:
Wendy, Eeefje en Joany Buenen op internet:

Categorie: Recensies 13-15jr

Drie versies van mij Drie versies van mij

Een meidenchicklit, oftewel, een teenlit over een drieling, maar wat leuk is: ook geschreven door een drieling!
Wendy, Eefje, en Joany hebben gezamenlijk een fictief boek geschreven waarin ze ook gebruik maakten van persoonlijke belevenissen. De drieling Alice, Marieke en Esther zijn hun alterego's.

Op de dag dat het boek begint wachten ze op de uitslag van hun examen. Al meteen in dat eerste stuk wordt duidelijk dat ze misschien voor buitenstaanders niet uit elkaar te houden zijn, maar dat ze toch behoorlijk van elkaar verschillen!

Marieke is de flierefluiter van het stel, neemt het leven niet zo serieus, en komt dus nogal eens in de problemen. Waar ze dan door haar zussen weer uit gered wordt. Net zo goed als Marieke dat voor hen doet, want natuurlijk heeft het zo zijn voordelen als mensen je niet uit elkaar kunnen houden! Dat levert leuke avonturen op. Esther is de studiebol, zit liever achter de boeken dan dat ze de wereld intrekt. En Alice is belust op mode, zou graag dagenlang winkelen.

Aanvankelijk hadden ze besloten om alle drie dezelfde studie te gaan doen, maar nu ze hun diploma behaald hebben en een nieuwe fase in gaan, is het misschien wel een idee om juist helemaal uit elkaar te gaan, vindt Marieke. Ze tekenen een pact. De wegen scheiden zich, en ze moeten het zelf zien te redden. Marieke en Alice gaan op kamers, ieder in een andere stad, en de meiden storten zich op een nieuw leven.

Hoe dat uitpakt, vormt het verhaal van dit leuke boek. Natuurlijk spelen jongens en uiterlijk een grote rol, maar het is ook het verhaal van meiden die hun weg moeten zien te vinden in de grote wereld. Ouders hebben in dit boek nauwelijks een rol, het zijn alleen de meiden. Om de beurt schrijven de dames Buenen de hoofdstukken over hun alterego's, waarbij ik geen onderscheid kan maken tussen de drie schrijfstijlen.
Het is een lekker boek waar je even niet bij na hoeft te denken, maar dat toch ook niet alleen maar oppervlakkigheid is.

ISBN 9789026126017 | Paperback | 208 pagina's | Uitgeverij De Fontein | juni 2009
Leeftijd: 13+