Veronika Kopecková

Toon alleen recensies op Leestafel van Veronika Kopecková in de categorie:
Veronika Kopecková op internet:

Categorie: Recensies 0-3jr

Er was eens... Roodkapje Er was eens... Roodkapje
met 3D kijkdoos

Iedereen kent het sprookje over Roodkapje wel. Het verhaal over dat kleine meisje met haar rode muts die bij haar oma in het bos op bezoek gaat. Onderweg vertelt ze aan de grote boze wolf dat ze naar haar oma gaat omdat die een beetje ziek is. De wolf rent gauw naar oma's huisje en hupla slokt haar met huid en haar in één klap naar binnen en gaat gauw in oma's bed liggen. Omdat hij oma's slaapmuts op heeft denkt Roodkapje dat haar oma in dat bed ligt. Maar eenmaal binnen vindt ze oma er toch wel heel raar uitzien. Ze zal wel heel ziek zijn denkt ze. Oma wat heb je grote oren zegt Roodkapje, 'Dan kan ik je beter horen,' bromt de wolf. En als ze later wat over de tanden van oma zegt springt de wolf uit bed en eet ook Roodkapje op.
Gelukkig komt alles toch nog goed dankzij de jager die de boel niet vertrouwt en een kijkje gaat nemen.

Elk kind groeit op met dit verhaaltje en zo hoort het ook. Er gaat niets boven een leuk en spannend sprookje waarin alles toch nog goed afloopt. Maar wat is er nu zo bijzonder aan dit boekje? Waarom zou je deze versie van Roodkapje kopen als het verhaal al zo bekend is?

Ten eerste is het sprookje omgezet in eenvoudige taal. De tekst is in korte duidelijke zinnen geschreven zonder afbreuk te doen aan het originele sprookje. Ten tweede zijn het verhaal en de afbeeldingen in heldere kleuren gedrukt op hardkartonnen pagina's zodat een klein kind lekker mee kan kijken en met plakvingertjes oma of de wolf aan kan wijzen. Ten derde en dat is ook gelijk het allerleukste er zit een kijkdoos bij het boek! En niet zomaar een kijkdoos maar een met acht 3D voorstellingen! Door aan een schijfje te draaien verandert de voorstelling steeds.

In het boek staat precies aangegeven wanneer de schijf verder gedraaid moet worden. Dat maakt het voorlezen van zo'n boek extra leuk natuurlijk.
Het is ook verrassend hoeveel diepte er in elke voorstelling zit.
Met de feestdagen in het verschiet zou dit leuke pakket als cadeau wel eens een schot in de roos kunnen zijn.