Mylo Freeman

Toon alleen recensies op Leestafel van Mylo Freeman in de categorie:
Mylo Freeman op internet:

Prinses Arabella maakt kleuren Prinses Arabella maakt kleuren

Het boek begint al spannend, als je het openslaat zie je een heel groot gordijn waaruit een slurf van een olifant steekt die een verfblik vasthoudt. Nog een bladzijde verder zie je een hondje met een alpinopetje op en een kwast in zijn bek voor een schildersezel staan. Op die ezel staat een doek met daarop een bot geschilderd in allemaal mooie kleurtjes. Voor iedereen is nu wel duidelijk dat het verhaal iets met schilderen te maken moet hebben. En dat heeft het zeker!

Prinses Arabella wordt namelijk wakker in een knalroze nachtpon en een mooi geel kroontje op maar voor de rest is alles wit en grijs om haar heen. De stoel, het schilderij, de lamp alles is even saai. Ze roept haar lakeien (die mooie groene pakken aan hebben) en zegt tegen ze dat ze verf wil, in alle kleuren van de regenboog. Maar de lakeien komen terug met de verkeerde kleuren. Wat nu? Prinses Arabella denkt heel diep na.

'Mijn kaptafel moet roze,
maar hoe zal ik dat doen?
Wacht, ik doe het zo!

Ik pak een beetje rood van hier,
ik pak een beetje wit van daar.
Ik roer en spat
en mijn kleurtje is klaar.'

Prinses Arabella heeft zelf een kleur gemaakt! Roze!
Ze vindt het zo leuk dat ze een heleboel kleuren maakt en zo schildert ze haar hele kamer en haar meubels en haar speelgoed in de kleuren die zij mooi vindt. Maar klopt het allemaal wel? Het is toch een beetje raar... of niet?

Mooi en vrolijk boek.
De illustraties en korte teksten staan verspreid over twee pagina's. Elke kleur heeft zo haar eigen pagina's. Kinderen kunnen lezen hoe kleuren gemaakt worden door andere kleuren met elkaar te mengen. Achterin het boek zit een groot uitklapbaar vel stevig papier met daarop twee kronen en heel veel edelstenen getekend. Die kronen kun je uitknippen en daarna de kroon en de edelstenen inkleuren zodat je van jezelf ook een prins of prinses kunt maken!

ISBN 9789058385611 | Hardcover | 32 pagina's | Uitgeverij De Eenhoorn | september 2009
Afmeting 30,8 x 21,8 cm. | Leeftijd: 3+

© Dettie, 15 augustus 2017