Kathleen Amant

Toon alleen recensies op Leestafel van Kathleen Amant in de categorie:
Kathleen Amant op internet:

Anna en Konijn Anna en Konijn
Anna: Deel 47

Grote verwennerij, want er staan dit keer drie verhalen in deze verzamelbundel en ze gaan allemaal over de, ons inmiddels bekende, leuke Anna en haar lieve knuffel genaamd Konijn.

In Mijn liefste vriendje lezen we hoe Anna naar haar knuffel zoekt. 'Konij-ijn, waar ben je? Waar heb je je verstopt? roept Anna. Gelukkig vindt ze hem, hij zat in een doos. 'Was je bang?' vraagt Anna. Ze knuffelt hem gauw en vertelt dat hij niet meer bang hoeft te zijn want Anna is nu lekker bij hem.
Maar als ze met hem speelt en hoog in de lucht gooit, valt Konijn op de grond! Maar knuffels kunnen gelukkig wel tegen een stootje. Anna en Konijn dansen, schommelen en wandelen samen en dan... gaan ze heerlijk knuffelen!

In het verhaaltje Konijn is vies is Anna een beetje ondeugend, ze lust geen soep en voert het gauw aan Konijn. Maar mama is ook niet gek en is een beetje boos op Anna omdat ze haar soep niet opgegeten heeft en Konijn? Konijn is helemaal vies, hij zit onder de soep. Arm Konijn hij moet de wasmachine in. We zien Konijn gehutseklutst in de wasmachine worden. Gelukkig is het geen echt Konijn. En als Konijn weer droog is, knuffelt Anna hem weer helemaal zacht!

In het het laatste verhaal Ik wil mijn knuffel is Konijn - na het welterusten zeggen, tanden poetsen, plassen en verhaaltje voorlezen - verdwenen. Papa en Anna zoeken hem overal, waar kan hij nou zijn? Hij is niet op de wc, of onder het kussen. Ze zoeken en zoeken en dan... ziet Anna zijn pootjes. Konijn had zich onder haar dekbed verstopt. En met haar knuffelvriendje dicht tegen haar aan, gaat Anna lekker slapen.

Wie de Annaboekjes kent, weet inmiddels dat ze altijd een optimistische ondertoon hebben. Anna is altijd opgewekt en heeft het lekker naar haar zin in haar jonge leventje. Kathleen Amant weet dat kleine kinderwereldje, waarin alles nog een avontuur is, steeds goed te verbeelden en verwoorden. De kinderfantasietjes van Anna zijn zo lekker eenvoudig maar ook zo levensecht. Een kind kan écht zo opgaan in het spel en die herkenning maakt de Annaboekjes juist zo leuk. Ik val in herhaling maar dit driedubbeldikke Annaboek is opnieuw een erg fijn (vakantie)boek geworden.

ISBN 9789044827347 | Hardcover | 96 pagina's | Clavis Uitgeverij | april 2016
- De verhalen zijn eerder als afzonderlijke boekjes uitgegeven - Afmeting 25 x 26 cm | Leeftijd: Vanaf 30 maanden

© Dettie, 08 juni 2016