Kathleen Amant

Toon alleen recensies op Leestafel van Kathleen Amant in de categorie:
Kathleen Amant op internet:

Anna en haar groentetuintje Anna en haar groentetuintje
Anna: Deel 31

Anna gaat samen met papa een eigen moestuintje maken.  Dat is een tuintje om groenten in te kweken, zoals wortels en sla. Ze moeten eerst een mooi zonnig plekje zoeken en dan kunnen ze beginnen. Ze halen het onkruid weg en ze harken de aarde tot alles er heel mooi uitziet en dan mag Anna de zaadjes in de streep leggen die papa met een stok in de grond getrokken heeft. Ze heeft wortel- en slazaadjes. En dan... moeten ze wachten tot plantjes beginnen te groeien. Anna verzorgt het tuintje heel goed en eindelijk kan ze de sla en de worteltjes oogsten. Samen met mama wast ze alles heel goed en daarna kunnen ze gaan eten. Anna weet het zeker... groenten die je zelf gezaaid hebt zijn het allerlekkerste!

In dit boekje wordt uitgelegd wat er allemaal bij komt kijken als je zelf groente wil kweken.
Zoals altijd bij boeken van Kathleen Amant is dit ook een erg mooi verzorgd boekje met duidelijke, eenvoudige afbeeldingen in mooie,  heldere kleuren. De letters hebben een middelgrote afmeting, de tekst, die links van het plaatje staat,  is helder en goed te begrijpen voor een klein kind. Het hele proces van zaaien, oogsten en opeten wordt goed duidelijk gemaakt.
Het boekje heeft afgeronde hoeken en de bladzijden zijn stevig en geplasticificeerd, als er iets op gemorst wordt, is het dus goed schoon te maken.
Er worden er een paar Vlaamse woorden gebruikt wat overigens wel grappig aandeed zoals: 'Papa geeft Anna een schopje'. Ik dacht even dat hij haar met zijn voet een klein schopje onder haar billen gaf, maar het bleek dat er een schepje bedoeld werd. Ook wordt er soms gesproken over groentjes in plaats van groente en over proper maken in plaats van schoonmaken. Dat is het enige kleine minpuntje in dit verder prima boekje van Kathleen Amant.

ISBN 9789044815174 | Hardcover | 32 pagina's | Clavis Uitgeverij | december 2011
Afmeting: 22,8 x 21,3 cm | Leeftijd: Vanaf 30 maanden

© Dettie, 22 februari 2012