Studio Visual Steps

Toon alleen recensies op Leestafel van Studio Visual Steps in de categorie:
Studio Visual Steps op internet:

Categorie: Non-Fictie Algemeen

Uw belangrijkste gegevens overzichtelijk bij elkaar Uw belangrijkste gegevens overzichtelijk bij elkaar

Informatie, we beschikken er tegenwoordig ruimschoots over. Over vrijwel elk onderwerp staat op elk moment van de dag een uitgebreide hoeveelheid informatie tot onze beschikking. Soms voelt het of we overspoeld worden met wetenswaardigheden. Ook onze administratie is steeds onoverzichtelijker geworden. We kunnen tegenwoordig kiezen uit tal van aantrekkelijke abonnementen en verschillende aanbieders van bijvoorbeeld stroom, gas en verzekeringen. Het boekwerk Uw belangrijkste gegevens overzichtelijk bij elkaar is dan ook bedoeld om orde in de chaos te scheppen.

Het boek bestaat uit rustige grijswit gekleurde pagina’s waar je alle gegevens in overzichtelijke categorieën kunt verzamelen. Aan de rij handige icoontjes aan de rechterkant van de pagina’s kun je precies zien om welk gedeelte van het boek het gaat. De volgende categorieën zijn in het boek opgenomen:

- Bibliografische gegevens
- Bankzaken
- Verzekeringen
- Werkgevers, uitkeringen en pensioenen
- Woning(en) en onroerend goed
- Bedrijven waar ik eigenaar van ben
- Voertuigen
- Belasting en toeslagen
- Nutsbedrijven, tv, internet en (mobiele) telefoon
- Andere abonnementen en lidmaatschappen
- Wachtwoorden online en op de computer, tablet of mobiele telefoon
- Huisdieren
- Contactgegevens van vrienden, bekenden en andere familieleden
- Mijn wensen na mijn overlijden
- Overige zaken om te regelen of te vermelden
- Bijlage checklist voor nabestaanden

Alle categorieën zijn in subcategorieën onderverdeeld. Zo kun je onder “Bibliografische gegevens” bijvoorbeeld aangeven of je een testament hebt, wie jouw medische contactpersonen zijn en wie jouw eventuele partner en/of kinderen zijn. In de categorie “Bankzaken” vermeld je bijvoorbeeld jouw betaalrekeningen, aandelen, hypotheken en eventuele schulden en/of vorderingen. Ook erg handig is de categorie “Contactgegevens van vrienden, bekenden en andere familieleden” waarin je alle contactgegevens kunt opnemen maar er ook voor kunt kiezen te vermelden waar jouw adresboekje ligt. Elke categorie begint bovendien met een heldere uitleg waarna enkele subcategorieën van aanvullende informatie zijn voorzien. Zo wordt er bijvoorbeeld aandacht besteed aan het kiezen van een veilig wachtwoord.

Wanneer alles is ingevuld is een handig naslagwerk voor jezelf maar ook bijvoorbeeld voor jouw nabestaanden ontstaan. Alle belangrijke informatie staat overzichtelijk bij elkaar en niemand hoeft het hele huis ondersteboven te keren om alle gegevens bij elkaar te krijgen. Ook kun je het boek gebruiken om orde in de chaos te scheppen als je als nabestaande of in een andere hoedanigheid belast bent met het uitzoeken van de administratie van een familielid of bekende. Wanneer je alles wat je tegenkomt gelijk in dit boek verwerkt, ontstaat er vanzelf een duidelijk geheel

Naast een duidelijk overzicht schenkt dit boek je ook rust. Het is fijn om alles overzichtelijk bij elkaar te hebben en het is ook prettig om te weten dat, mocht je iets overkomen, een ander niet verdwaalt in een wirwar van papieren. Alle belangrijke gegevens staan immers netjes bij elkaar in dit boek. Uw belangrijkste gegevens overzichtelijk bij elkaar is dan ook zeker een aanrader voor iedereen die graag overzicht houdt én biedt.

ISBN 9789059055841 | Paperback | 224 pagina's | Visual Steps | september 2017
Pagina's met ordnergaten

© Annemarie, 10 september 2017