Rien Broere

Toon alleen recensies op Leestafel van Rien Broere in de categorie:

Probeer dat maar eens uit te leggen, juf! Probeer dat maar eens uit te leggen, juf!
Juf & Co

Opnieuw een boek uit de 'juf & co' serie over de vrienden Saimi, Emma, Aysel, Lucas en Stan.

Deze keer draait het verhaal vooral om Stan en zijn bijzondere vader Theo. Stan is namelijk niet te genieten de laatste tijd en wat zijn beste vriend Lucas ook probeert, Stan wil niet zeggen wat er aan de hand is. Gelukkig heeft Stan een zwak voor Saimi en zij weet wel uit hem te krijgen waarom hij zo chagrijnig is. Het blijkt dat Theo een beslissing heeft genomen waar Stan het erg moeilijk mee heeft. Hij piekert zich suf om een manier te vinden om zijn vader op andere gedachten te krijgen. Natuurlijk staan zijn vier vrienden klaar om hem te helpen. Ze bedenken een superplan, het wordt zelfs een 'combinatieplan'.

Theo is heel makkelijk, hij trekt zich van niets of niemand wat aan, wat vaak heel grappige situaties oplevert zoals de keer dat Stan naar de kapper moet en liever niet wil. Maar Theo is wel heel erg gek op zijn zoon en van hem trekt hij zich wél wat aan. Hij beseft heel goed hoe moeilijk Stan het met zijn beslissing heeft... Zal hij toch bij zijn besluit blijven, of hebben de vijf succes met hun plan?

Ondertussen gaan de lessen op school gewoon door en juf Greet is nog steeds hun geweldige grappige, lieve, knotsgekke juf. Ze heeft altijd heel bijzondere ideeën. Dit jaar bestaat de school honderd jaar en het zal juf Greet niet zijn om daar iets leuks bij te bedenken. Maar ook al is de juf altijd vrolijk toch denk Emma dat ze best eenzaam is en doortastende Emma weet daar wel wat op. Ook voor juf Greet wordt een mooi plan bedacht...

De boeken over de vijf vrienden worden steeds leuker. Rien Broere groeit mee naarmate er meer boeken verschijnen. Aanvankelijk gaf hij wel erg veel uitleg bij elke handeling of actie maar dat is in dit boek een stuk minder geworden. Wat overblijft is een humoristisch, spannend en prettig leesbaar boek waarin een lekker 'gekke' maar lieve juf en vijf leuke kinderen de hoofdrol spelen.

ISBN 9789044816594 | Hardcover | 183 pagina's | Clavis Uitgeverij | mei 2013
Leeftijd: 9+

© Dettie, 27 mei 2013