Sam McBratney

Toon alleen recensies op Leestafel van Sam McBratney in de categorie:
Sam McBratney op internet:

buggyboekje
Raad eens hoeveel ik van je hou

De 'Raad eens hoeveel ik van je hou' boekjes zijn ongekend populair. Niet zo verwonderlijk als je de mooi uitgevoerde afbeeldingen in zachte kleuren ziet én, niet te vergeten, Hazeltje en Grote Haas. Hazeltje is het kleine haasje dat de wereld aan het ontdekken is. Op de achtergrond is Grote Haas altijd aanwezig voor het geval Hazeltje even iets moet vertellen of weg moet schuilen. Grote Haas beschermt Hazeltje en wijst hem de weg in de grote hazenwereld.

In dit lieve kleine boekje leert Hazeltje de kleuren kennen. Hij begroet elke kleur heel enthousiast. "Goedemorgen, geel." roept hij tegen de mooie gele bloemetjes. "Hallo, groen." zegt hij tegen de kikker die uit het water springt.  En met de woorden "Dag blauw, leuk je te zien." begroet hij de blauwe bloempjes en het leuke kleine blauwe vogeltje. Kortom, Hazeltje is blij met al de mooie kleuren om hem heen. En aan het eind van het boekje, spring hij blij in de armen van Grote Haas al roepend. Hé hallo, Grote Haas!

Het boekje heeft hardkartonnen pagina's met ronde hoeken. Links zien we de betreffend kleur afgebeeld en rechts zijn we Hazeltje genietend van de kleuren in zijn leefomgeving. Hazeltje en Grote Haas zijn levensecht getekend maar hebben wel menselijke trekjes.

Het boekje zelf is al eerder verschenen maar niet in deze uitvoering. Dit boekje (9 x 9 cm) is namelijk geschikt om bijvoorbeeld aan de buggy of box vast te maken door middel van een stoffen band met een ring. Er is duidelijk over nagedacht want de stoffen band loopt door een uitsparing in het boek en is te verwijderen dankzij het klittenband waarmee de stoffen band gesloten is. Daardoor kan de band als hij erg vies is geworden makkelijk even losgehaald en gewassen worden. Slim bedacht!

Een erg leuk, mooi verzorgd boekje waardoor de allerkleinsten al kennis kunnen maken met Hazeltje en de lieve Grote Haas.
Ook een prima boekje om als (kraam)cadeau te geven.

ISBN 9789047707479 | Hardcover met ronde hoeken | 14 pagina's | Uitgeverij Lemniscaat | januari 2016