Toon alleen recensies op Leestafel van Karin Somers in de categorie:
Karin Somers op internet:

Circus Mikado Circus Mikado

(met CD)
tekst: Karin Somers
illustraties: Jolet Leenhouts

Circus Mikado trekt op een dag, tegen de avond, het stadje binnen. Razendsnel wordt de grote circustent opgezet. Hector de rat loopt in zijn blauwe tuinbroek met een trap en een emmer lijm door de stille straten om de aanplakbiljetten op te plakken. Hij is zo verschrikkelijk moe... hij plakt de affiches op het laatst bijna scheef, zo moe is hij. Maar FrouFrou de witte papegaai roept alweer dat hij op moet schieten er wacht nog meer werk.
De arme Hector moet de paardendrollen in de piste opruimen, hij moet de kaartjes verkopen, hij moet in de pauze voor drinken en lekkere snoep zorgen en FrouFrou schreeuwt maar. Hector zou ook zo graag eens midden in de piste willen staan. Elke keer als hij wil vertellen dat hij heel goed kan... valt iemand hem wel in de rede en vooral FrouFrou is vreselijk, ze plaagt en lacht hem uit en jaagt hem maar op.
Maar Hector blijft vriendelijk hoewel zijn gedachten minder vriendelijk zijn.
Hector wil zó graag dat mensen eindelijk eens zien dat hij ook iets heel goed kan, maar hoe doet hij dat als niemand enige aandacht aan hem schenkt... En dan bedenkt hij een plannetje... Maar of de directeur en de andere artiesten zijn plannetje ook kunnen waarderen moet nog maar blijken...
Hoe zal dit aflopen?

Bij dit boek zit een CD en ik ging er van uit dat, zoals zo vaak, het verhaal uit het boek gewoon naverteld zou worden. Groot was mijn verrassing dan ook toen bleek dat op de CD het verhaal veel uitgebreider is. Het is een echt hoorspel, met circusmuziek en een deftige circusdirecteur en de lieve rat Hector natuurlijk! Tijdens het luisteren blijf je geboeid kijken naar de levendige, gekleurde afbeeldingen want deze geven mooi weer wat er verteld wordt. Met een geluidje wordt aangegeven wanneer je de bladzijde om kunt slaan. De combinatie boek en CD is zeer geslaagd. Maar ook zonder CD is het boek de moeite waard, het blijft ook dan een erg mooi, onroerend verhaal.

ISBN 9789085605638 | Hardcover | 48 pagina's | niño | maart 2010
Vanaf ca 4 jaar

© Dettie, 29 februari 2012