Habbekrats

Toon alleen recensies op Leestafel van Habbekrats in de categorie:
Habbekrats op internet:

Rabat Rabat

het boek van de film
Habbekrats

Nadir wordt door zijn vader naar Rabat gestuurd. Hij moet een taxi, een Mercedes 250D, bezorgen bij een goede vriend van zijn vader. Het is de bedoeling dat Nadir de reis naar Marokko alleen maakt maar wanneer hij wil vertrekken treft hij zijn twee beste vrienden, Abdel en Zakaria, bij de auto aan. Ze zijn vastbesloten om mee te gaan. En zo vertrekt Nadir samen met zijn twee vrienden. Op naar Rabat.

De reis gaat via Nederland door België, Frankrijk en Spanje. Nadir heeft een strak tijdschema om zich aan te houden maar Abdel en Zakaria zijn niet zo serieus. Ze willen ook een beetje kunnen genieten van de reis. Ze pikken liftster Julie op en brengen haar naar Barcelona. Het vrolijke meisje weet zelfs Nadir over te halen van zijn reisschema af te wijken en te genieten van de Spaanse stad. Het klikt tussen de twee maar Nadir kan niet aan zijn gevoelens toegeven. Want zijn reis heeft nog een ander doel. De vriend van zijn vader heeft een dochter van achttien en beide families willen dat de twee met elkaar trouwen. Nadir is op weg naar Rabat om het meisje te ontmoeten. Zijn vrienden weten dit niet en Nadir weet niet hoe hij dit aan ze moet vertellen.

Maar Nadir onderschat zijn vrienden. Ze hebben allang door dat er meer aan de hand is. Er ontstaat spanning. Zal de vriendschap deze reis overleven? En zal Nadir aan de wens van zijn familie voldoen?

Een leuke en vlotte young-adult roman over vriendschap, cultuur, familiebanden en de liefde. Vrolijk en luchtig van toon. Alhoewel het geen heel diepgaand verhaal is komt er genoeg aan bod en is het mooi afgerond. Smaakvol.

Rabat is het boek van de gelijknamige film van Habbekrats. Habbekrats is een conceptbureau dat in 2004 min of meer als grap begon en uitgroeide tot een groot succes. Het bureau is al jaren actief in de muziekwereld. Zo zijn er videoclips gemaakt voor onder andere De Jeugd van Tegenwoordig, The Partysquad en The Opposites. Ook heeft Habbekrats korte films, documentaires en reclamecampagnes gemaakt. Rabat is het tweede boek. Eerder verscheen al Ik haat Habbekrats.

Aanvullende informatie is te vinden op  www.habbekrats.nl en www.rabatdefilm.nl

ISBN 9789048810673 | Paperback | 127 pagina's | Lebowski Publishers | juni 2011
Vanaf 15 jaar