Becca Fitzpatrick

Toon alleen recensies op Leestafel van Becca Fitzpatrick in de categorie:
Becca Fitzpatrick op internet:

Hush, hush saga 4: Finale Hush, hush saga 4: Finale

Het avontuur loopt ten einde. Maar al weet de lezer dat, voor Nora Grey spant het er natuurlijk nog om. Wat haar in het derde deel is overkomen werpt nu zijn schaduw vooruit.
Nora woont sinds haar vader overleden is met haar moeder op de afgelegen boerderij, waar ze tot haar schrik een nieuwe man moet verwelkomen. Nou, ze moet niets hebben van die Hank Millar, en het is niet dat ze hem perse dood wilde hebben, maar rouwig is ze er niet om. Alleen van haar aandeel daarin heeft ze spijt. En diens dochter Marcie is een vervelend wicht. En zij is niet alleen maar dat opdringerige leeghoofd…

Nora, nu bijna 18 jaar, is een Nephilim, uiterlijk een mens, omdat ze het nageslacht zijn van een mens en een gevallen engel. Waar gevallen engelen zijn, zijn er natuurlijk ook engelen die niet gevallen zijn, en aartsengelen.
Als het Chesvan is, zoals binnen het joodse geloof de achtste maand genoemd wordt, zijn gevallen engelen in staat om het lichaam van een Nephil over te nemen, iets wat voor die Nephilim erg vernederend is. Daar willen ze nu voorgoed een einde aan maken, en met hun bijzondere krachten, die bij Nora deels nog ontwikkeld moeten worden, hopen ze dat voor elkaar te krijgen. De eindstrijd moet geleverd worden!

In het eerste deel van deze serie heeft ze Patch leren kennen, aan wie ze intussen behoorlijk verslingerd is geraakt. Ook Patch is niet menselijk, maar hij is niet Nephilim, hij is een gevallen engel.
Het is voor Nora een dilemma: ze wil Patch absoluut niet kwijt, maar hij hoort bij de vijand!

Was het al een schok voor haar om te ontdekken dat ze niet echt menselijk is, als ze zonder dat ze er zelf voor gekozen heeft, ook nog aanvoerder is in deze beslissende oorlog, dan is ze blij dat ze vrienden heeft. Maar helaas blijken niet alle vrienden er inderdaad voor haar te zijn als het nodig is. Sommigen spelen zelfs een vies spelletje. Wie kan ze nog vertrouwen?

Natuurlijk heb je als lezer wel een idee hoe deze serie af zal lopen, maar Becca Fitzpatrick is een vindingrijk schrijfster. Met wat zij uit haar hoge hoed tevoorschijn weet te toveren voor je eindelijk de laatste pagina’s bereikt hebt, blijft je aandacht tot dat laatste moment gericht op het verhaal van Nora en Patch.  Natuurlijk is dat een zwijmelverhaal, het is precies waar jonge meiden van smullen.
Het leuke is dat Nora en haar vriendin Vee tussendoor ook nog gewoon naar school gaan en uitgaan.

Deze vierdelige serie heeft alle ingrediënten voor een groot leesplezier!

ISBN 9789048829064 | Paperback | 400 pagina's | Uitgeverij Moon | februari 2016