Marion van de Coolwijk

Toon alleen recensies op Leestafel van Marion van de Coolwijk in de categorie:
Marion van de Coolwijk op internet:

MZZLmeiden party! MZZLmeiden party!
MZZLmeiden: Deel 5

Het vijfde boek alweer is de serie over de drielingzussen Tanja, Hanna en Joan. Ze komen bij elkaar in Londen omdat hun beroemde vader, popzanger Parrot, veertig wordt. Ze willen een surpriseparty organiseren. Daarbij krijgen ze hulp van hun halfbroer Mike, dus het kan niet mislukken. Het boek vertelt dan ook meer over alles wat er rondom gebeurt dan over de party zelf.

Tanja, die bij haar vader woont, maakt furore als ze in zijn voetsporen treedt. Na een duet met Parrot, gaat ze nu op de solotoer. Maar het valt niet mee. Zingen gaat prima, maar er komt meer bij kijken: interviews, televisieoptredens, vervelende en opdringerige fans en journalisten. Ze heeft weleens de neiging om de boel de boel te laten, maar ze moet nu professioneel blijven. Mike is haar zakelijk manager, maar die raadt haar aan ook een personal coach te nmen. Ach, welnee, vindt Tanja, die heeft ze niet nodig.

Joan is intussen druk bezig met een carrière in de modellenwereld. Ze ziet kans kennis te maken met de directeur van een beroemd castingbureau. Daar ontmoet ze een heel leuke jongen, Brent. Ze raakt in tweestrijd... hij is leuk, maar hij is 'maar' een postjongen. En zij wil iets bereiken in het filmwereldje, dan kan ze toch niets met zo'n knul?

Hannah, de serieuze van de drieling, heeft het ook moeilijk: ze heeft in Monaco de flamboyante Pieter ontmoet, die haar zomaar opzoekt in Londen. Maar daar is ook haar vriend Jasper. Het is een beetje het idee van de twee vechtende honden want Joshua doet zijn intree. En Hannah ontdekt een heel andere kant van haar karakter.

Met al deze nieuwe ontwikkelingen kan Marion van de Coolwijk nog wel even verder, en het blijft even leuk. Wat is het geheim? Ik denk dat het feit dat de verhalen niet reëel zijn, maakt dat je lekker weg kan dromen bij de avonturen van de meiden. Maar tegelijk blijft het aanspreken omdat ze ondanks al hun glitter en glamour toch gewone pubers blijven met de kleine en grotere zorgen die iedere tiener kent.

ISBN 9789026124044 | Hardcover | 185 pagina's | Uitgeverij De Fontein | mei 2008
Leeftijd: 12+

© Marjo, juli 2008