Pauline Oud

Toon alleen recensies op Leestafel van Pauline Oud in de categorie:
Pauline Oud op internet:

Kamperen met Fien en Milo Kamperen met Fien en Milo

Ze blijven leuk, de boekjes over konijn Fien en muis Milo. Dit is alweer het twaalfde boekje.
Dit keer gaan Fien en Milo kamperen en zoals in alle verhalen over hen moeten Fien en Milo steeds keuzes maken. Er moeten heel wat spullen mee en waar zullen ze alles in doen? In de koffer? Of in een karretje? Of in een handtas? Milo kiest voor de koffer en Fien voor de kar. Er ligt ook een tent, een rubberen hamer, en grote blauwe zak. Moeten ze dat ook allemaal meenemen? En waarin gaan ze slapen? In een pyjama? En ze moeten hun tandenborstel en tandpasta niet vergeten en ook moeten er handdoeken mee en spelletjes en...
Kortom, de kar en de koffer zitten helemaal propvol. Eindelijk gaan ze op pad en ze vinden een heel mooie plek op de camping. Fien vindt een tent opzetten best moeilijk maar het lukt haar toch! Best wel knap van Fien. En 's avonds liggen ze heerlijk warm, in hun slaapzak in de tent. Nog even wat lezen en dan... slapen!  Welterusten Fien en Milo, tot morgen

Pauline Oud weet altijd het nuttige met het aangename te verenigen. Het nuttige is dat een kind keuzes moet maken en ziet en leert wat er allemaal mee moet als je gaat kamperen en wat kamperen eigenlijk inhoudt.
Het aangename is dat er een erg vlot verhaaltje omheen geweven is en er heel vrolijke en fleurige afbeeldingen in het boekje staan.
Fien en Milo zijn heel eenvoudig getekend en alles heeft duidelijke zwarte contourlijnen zodat de figuurtjes en attributen goed te herkennen zijn. Hun kleding lijkt van echte stofjes gemaakt maar naar ik me heb laten vertellen dat Pauline Oud ook dat zelf tekent. Erg mooi en knap gedaan. In de tent ziet het er zo knus uit dat je er zo bij zou willen kruipen.
Het zijn gezellige, leuke boekjes waarbij een kind lekker mee kan kijken als het verhaaltje voorgelezen wordt.
Hopelijk blijft Pauline Oud ons nog lang verwennen met de avonturen van Fien en Milo.

ISBN 9789044817737 | Hardcover | 25 pagina's | Clavis Uitgeverij | oktober 2012