Elly van der Linden

Toon alleen recensies op Leestafel van Elly van der Linden in de categorie:

Kleine Felix en het botskussen Kleine Felix en het botskussen

In dit boekje maken we kennis met kleine Felix en zijn grote broer Floris. Ze zitten in een zelfgemaakte tent - een doek over twee stoelen - en spelen lekker met hun auto's. Felix heeft een mooie rode auto met blauw zwaailicht. Hij racet er de hele kamer mee door, toet toet... roept hij, maar Felix let niet zo goed op en boem... Felix botst met zijn hoofd hard tegen een stoel. Au, dat doet natuurlijk zeer! Mama legt gauw een koelzakje op zijn hoofd, dan is de pijn snel weg.

Dat brengt grote broer Floris op een idee, hij doet zijn mooie inktviskussen op zijn hoofd. Felix moet er hard om lachen en al gauw lopen ze samen door de kamer te rennen, mét de koelzak en inktvis op hun hoofden. Maar de koelzak  glijdt steeds weg. Mama heeft een veel beter idee, en even later loopt Felix met een echt 'botskussen' op zijn hoofd.  Wat een superidee van mama!

In het tweede verhaaltje Kleine Felix laat zijn hondjes uit lijkt het door de titel dat Felix honden heeft, niets is minder waar! Felix heeft wel heel mooie nieuwe pantoffels die kleine op kleine hondjes lijken. Ze hebben een staartje, een neusje en zelfs oortjes. Als Felix de buurvrouw buiten ziet lopen met haar hond bedenkt hij dat zijn hondjes misschien ook een plasje moeten doen en hup hij stapt naar buiten, de regen in... Zijn pantoffeltjes hoeven geen plas maar ze worden wel heel vies en nat. Samen met mama stopt hij ze in bad, het is net of ze zwemmen! Dat is leuk!

Het zijn echt van die verhaaltjes die de fantasie van een klein kind weergeven. Natuurlijk moeten die hondjes uitgelaten worden! Dat wij dat zelf nou niet bedenken! Een kind doet dat dus wel en dat maakt de verhaaltjes ook zo leuk.

De afbeeldingen zijn heel zacht van kleur maar wel erg speels en vrolijk. Het ziet er allemaal heel gezellig en knus uit. Je zou bijna zelf mee willen spelen met Floris en Felix!

ISBN 9789044826371 | Hardcover | 49 pagina's | Clavis Uitgeverij | november 2015
NUR 271 | Afmeting 21 x 22 cm | Leeftijd: Vanaf 30 maanden