Lin de Laat

Toon alleen recensies op Leestafel van Lin de Laat in de categorie:
Lin de Laat op internet:
  Categorie: Recensies 0-3jr

Finn en de zon Finn en de zon

Een boekje met een vrolijk gele cover waarop je Finn in de zandbak ziet spelen. Dat vrolijke zet zich door in het hele boekje.

Finn is helemaal blij en zingt en zegt de zon gedag. Hij vraagt wat de zon doet. De zon vertelt dat ze zorgt dat Finn het lekker warm heeft en dat de bloemetjes groeien. Dat vindt Finn wel heel lief van de zon. Daarna komt een grote regenwolk... Nu is het mijn beurt zegt de wolk en spatterdespat hij regent alles nat. Finn rent naar binnen en kijkt naar de regen die tegen het raam tikkert. Als de regen bijna weg is blaast Finn heel hard naar de wolk en kijk daar is de zon weer! En de wolk en de zon toveren heel mooie kleuren in de lucht. De bloemen, de zon, de wolk en Finn zijn allemaal blij.
De bloemen zijn weer een stukje gegroeid en Finn... word ook groot, hij kan de zon bijna aanraken, zegt hij! Malle Finn lacht de zon.
Finn begint weer te zingen Ponperonpon ik zie de zon...

Dit leuke verhaaltje is te lezen in een mooi verzorgd hardcoverboekje met ronde hoeken. Kinderen leren natuurlijk gelijk de werking van de regen en zon kennen maar het is bovenal een erg vrolijk, gezellig verhaal. De afbeeldingen zijn in heel warme zonnige kleuren, zelfs als het regent ziet het er nog leuk uit omdat de bloemen lachen en blij zijn met de regen en de druppels grappige gezichtjes hebben.
Het wordt vast een van de favoriete verhaaltjes van kinderen die dit voorgelezen krijgen.

ISBN 9789044815900 | Hardcover | 24 pagina's | Clavis Uitgeverij | april 2012
Afmeting 22,7 x 21,7 cm. | Achterin staat het liedje 'Ponperonpon ik zie de zon' met notenbalk | Leeftijd: Vanaf 30 maanden

© Dettie, 16 juni 2012

Finn en de maan Finn en de maan

Welterusten Finn zegt mama en ze doet het grote licht uit. Het nachtlampje blijft branden wat Finn wel fijn vindt.

Finn probeert te slapen maar dat lukt niet, hij is nog helemaal wakker. Hij schuift het gordijn een stukje open en zegt de maan gedag. Hij vertelt de maan dat hij niet kan slapen en de maan probeert hem te helpen. Zing eens 'slaap kindje slaap', zegt de maan, maar nee dat helpt niet. De maan verzint van alles. Schaapjes tellen lijkt te helpen maar wat kwam er ook alweer na zes? Misschien helpt het om op je hoofd te gaan staan denkt Finn. Bom... Finn ligt op de grond, nee dat helpt ook al niet. En dan komt mama kijken... ze hoorde zo'n lawaai, is alles wel goed met Finn? Mama stopt hem nog even lekker in, zal het Finn nu wel lukken om in slaap te vallen?

Een fraai hardcoverboekje met afgeronde hoeken. Het boekje staat vol met vrolijke afbeeldingen in warme kleuren.
Achterin het boekje staat nog een liedje, met notenbalk, over de maan en sterren. Natuurlijk is dit boekje heel goed te gebruiken voor het slapen gaan. Als zo'n leuk verhaaltje voorgelezen wordt en ook nog eens het lieve 'slaapliedje' gezongen wordt waarin de maan en sterren welterusten worden gewenst, dan valt een kind vanzelf heerlijk rustig in slaap.

ISBN 9789044815971 | Hardcover met ronde hoeken | 24 pagina's | Clavis Uitgeverij | april 2012
Afmeting 22,6 x 21,7 cm. | Leeftijd: Vanaf 30 maanden

© Dettie, 16 juni 2012